fbpx

Derfor er reklamevideo fantastisk for markedsføring

Markedsføring i 2022 – ved brug af video

Video er et fantastisk medie, der er mere relevant i dag end nogensinde. Alle ser det. Hver dag. Så simpelt er det. Det er nemlig superlet fordøjeligt i forhold til at læse en lang tekst, og i dag går der ikke ret lang tid før folk mister koncentrationen og bliver distraheret af noget andet. Derfor vil jeg mene at alle, der vil gøre en indsats i at markedsføre sig online, højst sandsynligt kan få gavn af videoer, hvis man øsnsker en effektiv markedsføring.

Videoer er et meget alsidigt redskab, der både engagerer og er nemt at bruge på mange platforme. Lige fra TV til sociale medier, som YouTube, Instagram og Facebook m.f. Derudover er det en relativt billig form for markedsføring, da én video potentielt kan skaffe mange kunder i butikken.

Effektiv markedsføring ved brug af video produceret af MW FIlm

Det er vigtigt at have fokus på målgruppe og platform

Der er mange forskellige former for reklamevideo, og derfor er det vigtigt at man finder ud af, hvad formålet med videoen er. Læs mere om forskellige typer video her. Man skal altså ikke have en video, for bare at have en video, men derimod et klart mål. Hvis ikke man har det, kan man hurtigt bruge mange penge, uden at få nogle mærkbare resultater. Og det er jo ikke særlig effektiv markedsføring. Derudover kan det også forvirre kunderne, hvis ikke det er helt tydeligt, hvad videoen prøver på.

Måske vil du opdage, at det resultat du ønsker, kan opnås ved at du selv filmer noget med din telefon. Så vil du kunne spare en masse penge og samtidig opnå dit resultat. Læs mere her om, hvordan du kan spare penge på videomarkedsføring

På den anden side, kan det være, at dit ønskede mål faktisk kræver lidt mere end, hvad du selv kan klare eller har tid og ressourcer til. Hvis det er tilfældet, giver det rigtig god mening, at hyre en professionel til det. Så er du sikker på at få et ordentligt resultat og en høj kvalitet ved din reklamevideo. På den måde kan det i nogle situationer være en mere effektiv markedsføring. Det skal man gøre op med sig selv, hvad det giver mest mening i din givne situation. Men det kan hurtigt blive meget tidskrævende. Især, hvis man er ny i det.

Dette er nogle af de ting, som video kan gavne

  • SEO (søgemaskineoptimering) Søgemaskiner elsker videoer, fordi det får folk, der klikker på din hjemmeside, til at blive længere. Det kan få google til at ranke din side højere. Nogle undersøgelser forudser at i år 2021 vil 80% af al trafik på nettet bestå af video. Desuden er en af verdens største søgemaskiner videobaseret. Nemlig YouTube.com – Det er desuden ejet af Google, som er verdens største traditionelle søgemaskine, og derfor arbejder de godt sammen.
  • Du kan sende budskaber ud hurtigt, effektivt og på en underholdende måde.
    Dette kan netop være afgørende for om potentielle kunder vil vælge dig og dit produkt. De kan hjælpe dig med at opbygge dit brand og dermed en fanbase, der gerne vil følge med og ser værdi i at dit navn eller logo er på videoerne. Redbull er et eksempel på et brand, der er knivskarpe til at lave effektiv markedsføring ved brug af video.
  • Det kan hjælpe folk med at vise dit brand og dets identitet. Da det i dag er så nemt at købe ting fra hele verden, skal der oftest troværdighed og personlighed til at køberen vælger dig frem for konkurrenterne. Video kan sætte ansigt på menneskerne bag eller vise et produkt i brug, så man får et mere håndgribeligt syn på det.
  • Det er målbart. Når du bruger videoer online, er det nemt at følge med i statistikker og tal, der viser, hvor effektiv den er. For det kan sagtens være at, der er en reklamevideo, der bliver set 1 mio. gange. Men hvis målet er at få mere salg og der ikke er nogle af seerne, der har købt produktet, har det ikke været særlig effektiv markedsføring. Til gengæld, har den været effektiv, hvis målet er at sprede kendskab til virksomheden.

Effektiv markedsføring på sociale medier ved brug af video produceret af MW Film

En video i sig selv er ikke nok

Man fristes måske til at tro, at hvis man får lavet en flot video og så uploader den på sociale medier, så er man færdig og det kører af sig selv. Det er ikke rigtigt. Der er stadig arbejde i det, bestående af god SEO, organiske delinger og annoncer, for at få den ud til de rigtige mennesker. Man kan altså ikke bare forvente, at fordi videoen er i topklasse A, er det ensbetydende med, at den automatisk klarer sig godt online. Det er meget sjældent at det sker. Man er nødt til at hjælpe den på vej. Tænk bare på hvor mange millioner visninger, der er på sjove kattevideoer uploaded til nettet uden nogen skarp plan for distribution, og så er der nogle virksomheder, der bruger en formue uden at de nogensinde bliver ligeså effektive. Derfor er det vigtigt at man hele tiden analyserer og reflekterer over sin strategi, så man kan tilpasse den, hvis man ser at ens hårde arbejde og markedsføring ikke er særlig effektiv.

Det vigtigste

Reklamevideo er et redskab til effektiv markedsføring, som giver mening for rigtige mange virksomheder. Dog kræver de, at man ved, hvilket resultat man går efter. De kan skabe stor værdi for kunderne og folk bruger i stigende grad mere tid på at se videoer online. Det vil næppe ændre sig i den nærmeste fremtid. Afhængigt af dit mål, kan det være den rigtige løsning at lave en video selv, eller at hyre professionelle til det. Derudover er en video i sig selv ikke nok, men måden man bruger den på, der kan hjælpe en tættere på de ønskede resultater.

Den tid jeg bruger på at finde ud at hvad der netop er unikt og anderledes ved dit brand, er noget af det, der gør mig unik og anderledes.

Så hvis din virksomhed har behov for en reklamevideo er du mere end velkommen til at kontakte mig, så vi kan snakke sammen om, hvilke resultater du ønsker at opnå med en video. Vi vil meget gerne hjælpe dig igennem hele processen og guide dig til at få de bedste forudsætninger til at opnå dine ønskede resultater – så du får en effektiv markedsføring ved brug af video.

links til lignende artikler:

Hvis du kunne lide denne artikel om reklamevideo eller fandt den brugbar, vil du måske også have interesse i disse andre artikler om brug af video i sin markedsføring: 

Micro content – Effektiv brug af videomarkedsføring

Spar nemt tusindvis af kroner på videomarkedsføring

 

 

kontakt

Mads Waadenseholt - Indehaver

Tlf.: 60 47 57 17

kontakt@mwfilm.dk

Åløkken 13 5750 Ringe

CVR-nr.: 40486275